شنبه تا چهارشنبه 20:00-10:00 | پنجشنبه 15:00-10:00

چرا استفاده از بالشت‌ها و پد‌های طبی ضروری است

هیچ چیز بهتر از یک خواب عمیق بعد از یک روز کاری سخت، لذت بخش نیست. بدن شما خسته است و چشمانتان روی هم می‌رود در حالی که به پشت خوابیده و یک پتو را بغل کرده اید، چه اتفاق ناگواری می تواند بیفتد؟  آپنه خواب ، درد پشت و گردن ، سردرد و حتی سوزش قلب به دلیل رفلاکس اسید و خروپف. اینها مواردی است که در صورت خوابیدن روی کمر ممکن است با آنها روبرو شوید. برای داشتن یک خواب راحت ، پزشکان خواب به پهلو و استفاده از پدها و بالش های طبی را توصیه می کنند.

خوابیدن به پهلو مزایای بسیاری داشته و به کیفیت خواب شبانه کمک زیادی می‌کند. برخی افراد به صورت نرمال و طبق عادت به پهلو می‌خوابند ولی برای برخی دیگر ممکن است این عمل به یک چالش بسیار سخت تبدیل شود وممکن است درکل طول خواب با بالش خود درگیرشان کند.

استفاده از بالش‌ها و پدهای طبی می‌تواند به تراز نگه داشتن بدن و قرار گرفتن آن در حالت مناسب کمک بسیاری کند. این بالش‌ها با کمک در حفظ تعادل در قسمت پشت و کمر، خوابیدن به پهلو را راحتتر کرده و شما می توانید از خواب عمیق خود بدون هیچ گونه فشار و احساس ناراحتی  لذت ببرید. در تولید برخی از این بالش‌ها از تکنولوژی مموری فوم استفاده میکنند که مانع از دفورم شدن بالش پس از استفاده طولانی و همچنین گردش جریان هوا داخل بالش می‌شود .

دلایل زیادی برای استفاده از بالش ها و پدهای طبی وجود دارد:

  • کمک به تعادل و تراز بدن از جمله گردن، شانه‌ها، ستون فقرات و حتی پاشنه های پا
  • کاهش فشاردر نواحی از بدن مانند پا، گردن و کمر. این نواحی دارای نیروی سنگین وزن هستند و گردش خون را دشوار می کند و درصورت قرار گرفتن در حالت‌های نامناسب هنگام خواب موجب احساس درد در عضلات می شوند.
  • کاهش رفلاکس اسید معده. تولید بش از حد و گردش اسید معده اغلب موجب احساس سوزش در ناحیه تحتانی قفسه سینه می‌شود.
  • پیشگیری و کاهش درد بیماریهای مانند آرتریت ، فیبرومیالژیا ، سردرد و سایر بیماری های جسمی.
  • درمان خروپف. خروپف نوعی اختلال خواب آزار دهنده است که می تواند به دلیل انسداد در عبورهوا هنگام خواب اتفاق بیفتد. استفاده از یک بالش طبی مناسب می‌تواند به باز ماندن کانال‌های عبورهوا و از بین بردن صدای خروپف کمک کند.

نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *